Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 30.07.2018 10:44 (Üye) Soru : Merhabalar. Bir mükellefim 02/08/2017 tarihinde işçi ilk defa işçi çalıştırmaya başladı. İşe alınan sigortalıyı 6111 sayılı indirimden faydalandırdım. Bu işçi 20/09/2017 tarihinde işten ayrıldı. 01/10/2017 tarihi itibariyle başka bir işçiyi istihdam etmeye başladı. Bu işçi de 6111 sayılı indirimden faydalanabiliyordu. Ayrıca 1687 sayılı kanundan da faydalanma hakkı vardı. Ben de 1687 sayılı kanun ile tahakkuklarını yaptım. 2017/10,11 ve 12. ayları bu şekilde onayladım. 2017/12 ayda ilgili kanun sonlandığı için 2018/01 döneminden itibaren 6111 sayılı kanunu seçerek aylık prim ve hizmet belgelerini onayladım. Şimdi sgk 2018/01 den itibaren faydalanma hakkımızın olmadığını dolayısıyla geçmiş 5 dönem için iptal ve ek belge istemekte. Gidip görüştüğümde memurun bana söylediği 2017/10,11 ve 12. ayları farklı bir kanun maddesiyle onaylandığı için sistem ortalamayı hesaplarken bu ayları da dikkate alıyor. dolayısıyla ortalaması 1 kişi oluyor. bu kişi 2. kişi olarak faydalanabilir. dediler. Ben de işe girdiği tarih itibariyle bir önceki aydaki ortalama hesabı dikkate alınır diye biliyorum. Bu konuyla alakalı bilgi ve tavsiyelerinizi bekliyorum. Saygılarımla...

Cevap : SGK Kurumunun tarfınıza belrttiği gibi 2017/10,11 ve 12. ayları farklı bir kanun maddesiyle onaylandığı için sistem ortalamayı hesaplarken bu ayları da dikkate alacaktır.
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.