21.09.2018 15:44 |
(Üye)
|
Soru : şu an yasal süresi içinde olan 08/2018 dönemi aylık prim hizmet bildirgesini bildirip, tahakkuk eden borcu ödendi. Şimdi ek-prim hizmet bildirge vereceğim,
1-bunu internet ortamında verebilir miyim?
2-ekstra olarak bağlı bulunduğumuz sgk ile herhangibir işlem yapmam gerekir mi?
3-işlem yapacağım firma 8690 kodunda. yani sağlık çalışanı olmaları nedeniyle 29 nolu belge ile bildirmek gerektiğinden ek iptal vermek durumundayım. Bu durumda tüm çalışanlar için mi ek iptal vermeliyim? (otopark görevlsii,hasta danışmanı vs gibi doktor hemşire dışında kalanlar da bu duruma dahil midir?)
Cevap : E-Bildirge uygulamasına giriş yapılabilmesi için SGK Ünitelerimiz aracılığı ile yapılan başvuru sonucunda, kullanıcılara sağlanmış olan kullanıcı kimlik ve şifrelerinin (Sistem şifresi ve İşyeri şifreleri) www.sgk.gov.tr adresindeki “E-SGK” menüsü altındaki “EBildirge” uygulamasının giriş sayfasına girilmesi gerekmektedir.Sisteme girişi yapılan Aylık Prim ve Hizmet Belgesinin üzerinde, onaylama aşamasına kadar her türlü değişiklik yapılabilir. Ancak onay işlemi tamamlandıktan sonra belgeler sadece görüntülenebilmekte olup, değişiklik veya silme işlemi yapılamamaktadır.
* Değişiklik ya da silme işlemi için girişi yapılmış olan Asıl mahiyetteki belge için Ek veya İptal mahiyette belge girişi e-bildirge uygulaması kullanılarak yapılabilmektedir.
* Sisteme girişi yapılan Aylık Prim ve Hizmet Belgesinin onaylanmasının ardından oluşan hizmet kayıtları ilgili sigortalıların hizmet kütüklerine, tahakkuk ise ilgili işverenin Hesabi Cari kartına işlenmektedir. Hazırlanmış olan Hizmet Listesi ve Tahakkuk
Makbuzunun görüntülenmesi de mümkündür.
* Onay aşamasından sonra oluşan Hizmet Listeleri ve Tahakkuk Makbuzları barkod numarası taşımakta ve resmi nitelik kazanmaktadır
|