Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 03.12.2018 10:55 (Üye) Soru : Üstat mükellefin mal alımı yaptığı firmanın faturasını beyan ettikten sonraki aylarda fatura tarihinden sonra resen terk olduğunu öğrenirsek bu durumu öğrendiğimizde firmanın faturasını kayıtlardan çıkarıp beyanları düzeltmek yada durumu vergi dairesine bildirmek gibi bir yükümlülüğümüz var mı. Herhangi bir işlem yapmazsak sonradan resen terk eden firmanın faturasını beyan etmişsin diye bir suçlamayla, yaptırımla karşılaşır mıyız? fatura tarihinden sonraki tarihlerde firmalarda olan olumsuz gelişmeler bizi bağlar mı?

Cevap : Böyle bir zorunluluk yok. Ancak yapılacak vergi incelemesinde sıkıntı yaşamamanız için Düzelteme beyannamesi verilmesinde ve VD bilgi verilmesinde yarar vardır.Meslek mensuplarının sorumluluğu VUK Mük.md.227. maddede belirtilmiştir.
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.