14.01.2019 14:38 |
(Üye)
|
Soru : öncelıkle ıyı haftalar dılerım
sorum arge merkezı olan yazılım fırması hakkında
firmamız yazılım e defter e beyan e mutabakat gıbı muhasebe programları hızmetı veren yazılım fırması olup sorum sekılde olacaktır
fırma anlasma yaptıgı fırmalara iş kımı zaman iş başlangıcında kımı zamanda iş bıtınce fatura kesmektedır.sorum iş başlangıcında kesilen faturalar için olacak iş henuz tamamlanmadıgı için kesılen faturanın kdv sını dönemınde bıldırıyoruz fakat gelir vergisi yonunden bu kazancı iş bitimine kadar 258 yapılmakta olan yatırımlar veya 380 gelecek yıllara aıt gıderler hesabında takıp ederek gelır ve kurumlar vergısı yonunden bu tutarı sonrakı yıla aktara bılırmıyız.bunara herhangıbır vergı kacırma durumu soz konusu oluyormu ıkıncısı de gelırın bır kısmını sonrakı döneme aktardıgımız ıcın işcilik ağırlıkta olması nedenıyle gıderlerınde bır kısmını yıne gelecek dönem giderlerıne mı aktarmamız gerekıyor bu konu hakkında kısaca yorum yapmamanızı istiyorum acıklayıcı bır yorum yazarsanız sevınırım
2 sorum ltd.ştirket karar defterının kapanıs tasdıkı yapılması gerekırmı
cok tsk ederımm
Cevap : Fatura ne zaman düzenlenir ise düzenlensin Düzenlenecek faturada KDV hesaplanır. Faturayı alan müşteri gelecek ay veya gelecek yıl ayrımı yapar.Faturayı düzenleyen böyle bir ayrım yapamaz..
Limited şirketler tarafından tutulmakta olan Müdürler Kurulu Karar Defterinin kapanış tasdikinin de izleyen yıl ilk ayın sonuna (31.01.2019 tarihine) kadar yapılması zorunludur. Ancak; Limited şirketlerin, müdürler kurulu karar defteri tutmaları zorunlu değildir, bu nedenle geçmiş yılda kullanılmış olan müdürler kurulu karar defterinin kapanış tasdiki yapıldıktan sonra, tekrar açılış tasdikinin yapılmaması tavsiye olunur.
|