20.04.2019 21:42 |
(Üye)
|
Soru : Merhaba,
bir personelimiz kısmi süreli çalışmaya başladı. Eksik gün bildirimi yaptık.
Ek10 formu için, 01.04.2018 tarihi itibari ile kısmi süreli çalışma da dahil her ne sebeple olursa olsun kuruma gönderilmeyecek ancak istenilmesi halinde ibraz edilmek üzere 10 yıl saklanacak doğru mudur?
Teşekkürler.
Cevap : 27 Mart 2018 tarihinden itibaren “Eksik gün bildirim formu” nun düzenlenmesine gerek kalmamış bulunmaktadır. Dolayısıyla işyerinde bundan böyle 10 kişiden az sigortalı çalıştıran işverenler de, eksik günleri (kodlarıyla) sadece aylık bildirgede beyan edecekler ve ay içinde eksik gün veya eksik kazanç bildirilen sigortalılar ile ilgili kanıtlayıcı belgeleri istenilmesi durumunda SGK’ya ibraz edeceklerdir.
Defter ve belgelerin saklama süresi 10 yıldır
|