Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 21.05.2019 10:21 (Üye) Soru : DÖVİZ BÜROSU İŞLETMESİ OLAN BİR MÜKELLEF İÇİN NAKDİ SERMAYE ARTIRIMI YAPILACAKTIR. BU SEBEPLE DE SERMAYENİN ÖDENDİĞİNİN TESPİTİNE İLİŞKİN RAPOR YAZACAĞIM. FAKAT FİRMA 2013 YILINDA TOKAT SİCİLİNDEN İSTANBUL SİCİLİNE GELMİŞ VE HEM ORTAK HEM DE MUHASEBE AÇISINDAN BİRÇOK DEFA EL DEĞİŞTİRMİŞ. DOLAYISIYLA BİR ÖNCEKİ SERMAYE ARTIRIMINDAKİ ÖDEME TARİHİ-ÖDEME KURULUŞU-YEVMİYE NO'SU-YASAL DEFTERİN TASDİK MAKAMI-TASDİK NO'SU VE TARİHİ" GİBİ BİLGİLERE ULAŞABİLMEM NEREDEYSE İMKANSIZ. NASIL BİR YOL İZLEYEBİLİRİM? AYRICA TESPİTİN YAPILDIĞI YILDA E-DEFTERE TABİ OLDUĞUMUZ İÇİN YASAL DEFTERLERİN TASDİK MAKAMI-TASDİK NO'SU VE TARİHİ KISMINA NE YAZMAM GEREKİYOR? NOT: TİCARET SİCİL YARDIMCI OLAMADI VE İSMMMO İLE GÖRÜŞMEMİ TAVSİYE ETTİ. ŞİMDİDEN TEŞEKKÜR EDERİM..

Cevap : Öncelikle Döviz bürolarının sermaye artışından Bakanlık ön izni gerekli olacak, ve ön izin başvurusunda da tespit raporu gerekli olacaktır, kayıtların eksikliği,ulaşılamaması veya çok el değiştirmesi maalesef ki mazeret olarak değerlendirilmesi konu dahi olmayacaktır, ancak kayıtlara ulaşılamaması halinde Raporunuzda mevcut hesap bilgilerine yer verilerek ödenmiş olduğu ve ödenmiş sermayenin özvarlık içinde TTK 376 ya göre korunduğunun tablo ve dip notu ile yer verilmesi gerekiyor,
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.