04.07.2019 16:45 |
(Üye)
|
Soru : Mart/2017 yılında muhasebesini bıraktığım müşterime o yılda noter aracılığıyla ihtarname çekip,defter ve belgelerini teslim almasını istedim.Gelen giden olmadı Dün vergi dairesi müfettişi beni aradı 2014-2015-2016 ve 2017 yılları inceleme yaptığını Mersis üzerinden firmaya ulaşamadığını söyledi Müşterime gönderdiğim ihtarnameyi ve vergi dairesine yazdığım dilekçeyi kendisine mail attım.Tarafımdan o yıllara ait bir takım muavin hesapları ve yevmiye defteri mail olarak istedi.Önden bir çalışma yapıp,sonrasında resmi bir yazıyla isteyeceğini söyledi..Şu aşamada benim yetkim nedir?Defter ve belgeler bende bilgisayar kayıtlarıda mevcuttur.Vergi müfettişine defter ve belgeleri müşteri adına teslim etme yükümlülüğümün olmadığını düşünüyorum.Sorumluluğumun yada yetkilerimin neler olduğunu kısaca yapmam gereken nedir?şimdiden teşekkür ederim.Saygılarımla
Cevap : Müşterinize tutanak karşılığı defter ve belgeleri teslim edemediğiniz ve söz konusu defter ve belgeler sizde olduğuna göre bunları vergi müfettişine tutanak ile teslim ediniz.İnceleme sonucu tutanağı yetkiniz olmadığı için zaten imzalayamayacaksanız.
|