Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 05.04.2020 18:13 (Üye) Soru : Merhabalar, Ücret hesap pusulasında Örnek olarak 2020/1 ayda, 20 Gün Çalışma günü, 5 gün hastalık raporu, 6 günde ücretsiz izinli olduğunu varsayarsak, 2020/1 ay bordrosunda sadece çalışılan 20 gün mü göstermek doğrudur ( sürekli bu şekilde yapıyorum ) Yoksa ; Normal gün : 20 İstirahat Raporu : 5 Ücretsiz İzin : 6 Gün olarak mı göstermek daha doğru olur, Ücret Hesap Pusulasında, sadece çalışalan günleri mi göstermek gerekiyor, yoksa o ay çeşitli sebeple çalışılmayan günler varsa ( raporlu, ücretsiz izgin gibi ) bunları da pusulada gösterilmesi zorunluluk mu kanuni açıdan ? İşçinin bilgilendirilmesi amaçlı verilen hesap pusulasını yanlış düzenlememek adına,soruyorum. Teşekkürler

Cevap : 2020/1 ayda, 20 Gün Çalışma günü, 5 gün hastalık raporu, 6 günde ücretsiz izinli olarak hesap pusulasında yer alması gerekir. - İşveren işyerinde veya bankaya yaptığı ödemelerde işçiye ücret hesabını gösterir imzalı veya işyerinin özel işaretini taşıyan bir pusula vermek zorundadır. Bu pusulada ödemenin günü ve ilişkin olduğu dönem ile fazla çalışma, hafta tatili, bayram ve genel tatil ücretleri gibi asıl ücrete yapılan her çeşit eklemeler tutarının ve vergi, sigorta primi, avans mahsubu, nafaka ve icra gibi her çeşit kesintilerin ayrı ayrı gösterilmesi gerekir.
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.