Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 05.04.2020 18:14 (Üye) Soru : Merhabalar, Çalışılan gün, Ücretli izin, Ücretsiz izin, Rapor, Ulusal Bayram, Genel Tatil Günleri Hafta Tatili çalışması gibi detayların/çalışmaların yapıldığı şirketimiz için Hesap Pusulası ayarlaması yapacağım için ; Normal Kazançlar Bölümüne Normal Gün Sayısı : Hafta Tatili Gün Sayısı : Ulusal Bayram Gün Sayısı : Genel Tatil Günü Sayısı : Ücretli İzin Gün Sayısı : Ücretsiz İzin Gün Sayısı : Rapor – İstirahat Gün Sayısı : Fazla Mesai Kazanç Blümüne Fazla Mesai – 1 ( %50 ) : Hafta İçi Çalışması Fazla Mesai – 2 ( %150 ) : Hafta Tatili Çalışması Fazla Mesai – 3 ( %25 ) : Fazla Süreli Çalışma Fazla Mesai – 4 ( %100 ) : Uls.Bayram ve Genel Tatil Günleri Çalışması Yukarıdaki şekilde tanımlalar yapsam yeterli olurmu acaba ? Teşekkürler

Cevap : - İşveren işyerinde veya bankaya yaptığı ödemelerde işçiye ücret hesabını gösterir imzalı veya işyerinin özel işaretini taşıyan bir pusula vermek zorundadır. Bu pusulada ödemenin günü ve ilişkin olduğu dönem ile fazla çalışma, hafta tatili, bayram ve genel tatil ücretleri gibi asıl ücrete yapılan her çeşit eklemeler tutarının ve vergi, sigorta primi, avans mahsubu, nafaka ve icra gibi her çeşit kesintilerin ayrı ayrı gösterilmesi gerekir.
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.