08.05.2020 11:02 |
(Üye)
|
Soru : İyi günler, bir müşterimizin nakdi ücret desteği için nisan ayında ücretsiz izinde olan personelinin girişini sistemden yapmayı unuttuk.Bunu şimdi yapsak oluyormu. Bu konuda bilgi alabilirmiyiz. İyi çalışmalar.
Cevap : Nakdi ücret desteğinden yararlanılabilmesi için ücretsiz izne ayrılan işçilere ilişkin
aylık bildirimler, “https://uyg.sgk.gov.tr/IsverenSistemi” internet adresinden ücretsiz iznin
verildiği ayı takip eden ayın 3’üne kadar işverenlerce yapılır. Bu şekilde bildirimi yapılan işçiler
için ilgili aya ait Aylık Prim ve Hizmet Belgelerinde/Muhtasar ve Prim Hizmet
Beyannamelerinde eksik gün nedeninin, “28-Pandemi Ücretsiz İzin” olarak seçilmesi
gerekmektedir. 5510 sayılı Kanunun Ek-9 uncu maddesi kapsamında ev hizmetlerinde ay
içerisinde 10 günden fazla sigortalı çalıştıranlar ise bu durum değişikliğini, ücretsiz iznin
verildiği ayın sonuna kadar aynı eksik gün koduyla Sosyal Güvenlik İl Müdürlüklerine/Sosyal
Güvenlik Merkezlerine bildirirler.
|