Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 30.06.2020 10:48 (Üye) Soru : merhaba , LTD STI olan firmamızın COVID 19 dan sonra , içinde bulunan ekonomik durumlardan dolayı , 4-a sgk lısı olan 7 personelinin , 3 tanesini, aylık 15 gun ücretsiz izine (isçi ile karşılıklı anlaşarak) ayırmak istiyor. bunun için 1 - işveren olarak bizim veya çalışanın , sgk ya , bu kararımızla ilgili, AYLIK prim ve hizmet BİLDİRGESİNDEN ÖNCE SGK ya bilgi amaçlı vermemiz gereken bir yazı veya dilekçe var mıdır ? 2 - AYLIKk prim ve hizmet BİLDİRGESİNİN TAHAKKUKUNU ALIRKEN , ek olarak sgk ya işveren olarak veya sıgortalı olarak verilmesi gereken bir evrak veya dilekçe var mıdır? 3 - COVID 19 sürecinde işten çıkarma yasağı var. işçiyi ücretsiz izne ayırma ile ilgili de bir yasak var mı? tesekkurler

Cevap : 1. işçi ile işveren arasında anlaşarak imzalanmış olan ücretsiz izin belgesinin alınması ve istenildiği takdirde ibraz edilmek üzere özlük dosyasında saklanılması gerekmektedir. 2. Bildirgede eksik gün kodunun girilmesi gerekmektedir. 3. Ücretsiz izne ilişkin yasak değil nakdi ücret desteği bulunmaktadır.
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.