30.06.2020 11:43 |
(Üye)
|
Soru : iyi günler,bir sorumda e-defterde bütün belgeleri tek tek(ayrı ayrı) yazmak zorundayız....
kullandığımız bilgisayar prog.da banka dekontlarında yer alan masrafa ayrı fiş düzenliyor..örneğin 5000 eft yaptık 15 tl masrafı var...neticede aynı dekont üzerinde olmasına rağmen ayrı fiş düzenlemek gerekirmi önr.320 bor 5bin 770 borç 15 banka Alacak 5015 tl.
Cevap : Merhaba;
e-defter uygulamasında da kağıt defter uygulamasında da her bir belgenin ayrı üretilmesi gereklidir
klavuza göre banka işlemleri;
Banka İşlemlerine istinaden açıklama
Bilindiği üzere bankaya ait işlemlerde muhasebe kaydına esas belge dekont olmaktadır. Dekontların e-Defter uygulamasında
belge tipi “other” ve belge açıklaması “dekont” olarak kaydı yapılır ve dekontun numara ve tarihinin de girilmesi zorunludur.
Ancak dekont üzerinde belge numarası-tarihi yok ise, kullanılan muhasebe programının söz konusu işleme vermiş olduğu
tarih ve numara, belge numarası ve tarihi olarak yazılabilir.
Eğer bankaya ait işlemler dekont bazında tek tek muhasebeleştirilemiyorsa, bu banka işlemleri günlük olarak, banka banka
ayrıştırmak koşuluyla, her bir bankadan yapılan işlemler birer muhasebe fişinde işlenebilir. e-Defterde bu kayda esas belge
olarak muhasebe fişi gösterilebilir. Bu muhasebe fişi e-defter uygulamasında belge tipi “other” ve belge açıklaması
“Muhasebe Fişi” olarak kaydı yapılır ve fişin numarası ve tarihi girilir.
iyi çalışmalar
|