Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 30.06.2020 11:43 (Üye) Soru : iyi günler,bir sorumda e-defterde bütün belgeleri tek tek(ayrı ayrı) yazmak zorundayız.... kullandığımız bilgisayar prog.da banka dekontlarında yer alan masrafa ayrı fiş düzenliyor..örneğin 5000 eft yaptık 15 tl masrafı var...neticede aynı dekont üzerinde olmasına rağmen ayrı fiş düzenlemek gerekirmi önr.320 bor 5bin 770 borç 15 banka Alacak 5015 tl.

Cevap : Merhaba; e-defter uygulamasında da kağıt defter uygulamasında da her bir belgenin ayrı üretilmesi gereklidir klavuza göre banka işlemleri; Banka İşlemlerine istinaden açıklama Bilindiği üzere bankaya ait işlemlerde muhasebe kaydına esas belge dekont olmaktadır. Dekontların e-Defter uygulamasında belge tipi “other” ve belge açıklaması “dekont” olarak kaydı yapılır ve dekontun numara ve tarihinin de girilmesi zorunludur. Ancak dekont üzerinde belge numarası-tarihi yok ise, kullanılan muhasebe programının söz konusu işleme vermiş olduğu tarih ve numara, belge numarası ve tarihi olarak yazılabilir. Eğer bankaya ait işlemler dekont bazında tek tek muhasebeleştirilemiyorsa, bu banka işlemleri günlük olarak, banka banka ayrıştırmak koşuluyla, her bir bankadan yapılan işlemler birer muhasebe fişinde işlenebilir. e-Defterde bu kayda esas belge olarak muhasebe fişi gösterilebilir. Bu muhasebe fişi e-defter uygulamasında belge tipi “other” ve belge açıklaması “Muhasebe Fişi” olarak kaydı yapılır ve fişin numarası ve tarihi girilir. iyi çalışmalar
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.