28.07.2020 11:08 |
(Üye)
|
Soru : merhabalar bir işveren müşterim kendi işyerinde iş kazası geçirmiştir.
bu durumda işveren içinde işkazası bildirimi gerekiyormu ? zorunlumudur
gerekli ise ne şekilde başvuru yapmamız gerekiyor ?
kaza 06.07.2020 tarihinde oldu.
bildirim yapmaz isek maddi yaptırımı veya cezası varmıdır ? varsa ne kadar ?
Cevap : 4 (b) bendi kapsamında olan sigortalıların iş kazası geçirmeleri hâlinde, bir ayı geçmemek şartıyla kendisi tarafından geçirdiği iş kazasına ilişkin rahatsızlığının bildirimine engel olmadığı günden sonraki üç iş günü içinde,
Ek-7’de yer alan iş kazası ve meslek hastalığı bildirgesini vermekle yükümlü olanlar tarafından e-sigorta ile Kuruma bildirilir veya doğrudan ya da posta yoluyla ilgili üniteye gönderilir.
|