Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 20.08.2020 12:50 (Üye) Soru : Merhaba Üstadlarım, Bizim değişik şehirlerde ve ilçelerde Merkeze bağlı Şubelerimiz var. Şubelerimizi tek muhtasar beyannamede bildiriyoruz. 1- Şubemize denetim olduğunda Şubeye ait prim hizmet bildirgesini nasıl ve nereden alabileceğiz. Muhtasarla bildirdiğimiz bilgiler ışığında Hizmet bildirgesini eskiden olduğu gibi SGK dan alabiliyor muyuz. 2- Bu konuda 1003 A dan mı muhtasarı göndermemiz uygun olur? Yoksa 1003 B den mi göndermemiz uygun olur. Arasındaki farkı biliyoruz fakat (1003 A ile 1003 B de SGK sayfa ya bilgi dökümü aynı formattamıdır?) 3- Şube bazlı muhtasar gönderimi ile Toplu gönderim arasında ne gibi fark vardır. Bu konuda Şube bazlı Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesinin Elektronik Ortamda Gönderilmesine İlişkin Talep Formu EK-1 ayrıca vermek mi gerekir.

Cevap : 1. Merkezden talep etmeniz gerekecektir. 2. eğer 1003 B koşullarını taşıyor iseniz 1003 B bildiirminde bulunmanız sizin için daha uygun olacaktır. Evet aynı 3.Eğer ücretler Şubeden ödeniyor ise Muhaphb şubenin bağlı bulunduğu yer vergi dairesinden bildirilmelidir. Ek 1 Vergi Kanunları Gereğince Vergi Kesintisi Yapma Zorunluluğu Olmayan Ancak 5510 Sayılı Kanun Uyarınca Çalıştırdıkları Sigortalıların Prime Esas Kazanç ve Hizmet Bilgilerini Beyan Etme Zorunluluğu Bulunanlar İçindir.
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.