20.08.2020 12:50 |
(Üye)
|
Soru : Merhaba Üstadlarım,
Bizim değişik şehirlerde ve ilçelerde Merkeze bağlı Şubelerimiz var.
Şubelerimizi tek muhtasar beyannamede bildiriyoruz.
1- Şubemize denetim olduğunda Şubeye ait prim hizmet bildirgesini nasıl ve nereden alabileceğiz. Muhtasarla bildirdiğimiz bilgiler ışığında Hizmet bildirgesini eskiden olduğu gibi SGK dan alabiliyor muyuz.
2- Bu konuda 1003 A dan mı muhtasarı göndermemiz uygun olur? Yoksa 1003 B den mi göndermemiz uygun olur. Arasındaki farkı biliyoruz fakat (1003 A ile 1003 B de SGK sayfa ya bilgi dökümü aynı formattamıdır?)
3- Şube bazlı muhtasar gönderimi ile Toplu gönderim arasında ne gibi fark vardır.
Bu konuda Şube bazlı Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesinin Elektronik Ortamda Gönderilmesine İlişkin Talep Formu EK-1 ayrıca vermek mi gerekir.
Cevap : 1. Merkezden talep etmeniz gerekecektir.
2. eğer 1003 B koşullarını taşıyor iseniz 1003 B bildiirminde bulunmanız sizin için daha uygun olacaktır. Evet aynı
3.Eğer ücretler Şubeden ödeniyor ise Muhaphb şubenin bağlı bulunduğu yer vergi dairesinden bildirilmelidir.
Ek 1 Vergi Kanunları Gereğince Vergi Kesintisi Yapma Zorunluluğu Olmayan Ancak 5510 Sayılı Kanun Uyarınca Çalıştırdıkları Sigortalıların Prime Esas Kazanç ve Hizmet Bilgilerini Beyan Etme Zorunluluğu Bulunanlar İçindir.
|