20.08.2020 13:00 |
(Üye)
|
Soru : selamlar, ek10 on günden fazla çalışan ev hizmetleri ve bahçivan gibi çalışanların sgk tahakkuklarını sgk sistemden alıyorduk. şimdi muhtasar prim hizmet beyanında sadece sgk bölümünü doldurup aylık olarak mı göndermemiz gerekiyor? uygulama ne şekildedir?
Cevap : Apartman yönetimlerinin de genel esaslar çerçevesinde, yönetimlerine bağlı olarak istihdam
ettikleri sigortalı çalışanları için Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesini (vergi bölümü boş ve
SGK bilgileri bölümü dolu olacak şekilde) vermeleri esastır. Ancak SGK “Kolay İşverenlik
Uygulaması” na geçen APARTMAN YÖNETİMLERİ’nin Muhtasar ve Prim Hizmet
Beyannamesi göndermelerine gerek bulunmamaktadır. Bu yöntemden yararlanmak isteyen
apartman yönetimleri e-bildirge şifreleri ile aşağıdaki adresten giriş yaptıktan sonra başvurularını
tamamlayabilirler.
http://e.sgk.gov.tr/wps/portal/isveren/Ilgili+Diger+Uygulamalar/isveren_sistemi
Bu işverenler için e-Bildirge v.2 uygulaması açık tutulacaktır. Bu işverenler geriye yönelik
belge düzeltmelerini ve yasal süresi dışındaki aylık prim ve hizmet belgelerini e-Bildirge v.2
uygulaması vasıtasıyla gönderebileceklerdir. Yine, bu işverenler için tahakkuklar otomatik
oluşturulmakla birlikte cari aya ilişkin belgelerini gönderebilmeleri ya da otomatik olarak oluşan
tahakkuklarında değişiklik yapabilmeleri için ilgili dönemi takip eden ayın 21’i ila 23’ü arasında
e-Bildirge v.2 uygulaması açılacaktır. Bu tarih aralığı dışında cari ay bildirimleri için e-Bildirge
v.2 uygulaması kapalı olacaktır.
Kolay işverenliğe geçmemiş apartman yönetimleri ise Muhtasar ve Prim Hizmet
Beyannamesini e-Beyanname uygulaması üzerinden göndereceklerdir. Kolay işverenlik
yöntemini seçmeyen apartman yönetimlerinin öncelikle apartmanın bulunduğu yere göre yetkili
vergi dairesine başvurarak 0003 Gelir Vergisi Stopaj mükellefiyeti tesis ettirmeleri gerekmektedir.
Ayrıca bu işverenlerin vergi numaralarının SGK sistemlerinde tescile işlenmiş olması
gerekmektedir. Tescil kütüklerinde vergi numaralarının bulunmaması halinde beyanname
verilemeyeceğinden vergi kimlik numaralarının kayıtlı olup olmadığı ile doğru olup olmadığı
kontrol edilmelidir.
0003 Gelir Vergisi Stopajı mükellefiyeti vergi dairesine bizzat başvurularak talep
edilebileceği gibi, https://ivd.gib.gov.tr adresinde yer alan İnteraktif Vergi Dairesi üzerinden de
başvuru yapılabilir. Bunun için;
- İnteraktif Vergi Dairesine kullanıcı kodu / vergi kimlik no / T.C. kimlik no ve şifre bilgileri
ile giriş yapılır.
- Sisteme giriş yapıldıktan sonra “İşlem Başlat / Mükellefiyet İşlemleri / Muhtasar ve Prim
Hizmet Beyannamesi Gelir Stopaj Mükellefiyeti Açılış Dilekçesi” ile başvuruda bulunulur.
4
Dilekçenin verilmesine ilişkin ayrıntılı bilgilere https://ebeyanname.gib.gov.tr/muphb3.pdf
adresinde yer alan Kılavuzdan da ulaşılabilir.
Apartman yönetimlerinden Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamelerini e-Beyanname veya
İnternet Vergi Dairesi uygulaması (intvrg.gib.gov.tr) üzerinden kendileri göndermek isteyenlerin
bağlı oldukları vergi dairesine başvurarak e-Beyanname gönderme yetkisini haiz şifre almaları
gerekmektedir. Beyannamelerini 3568 Sayılı Kanunda belirtilen meslek mensupları aracılığıyla
göndermek isteyen apartman yönetimlerinin meslek mensubu ile aracılık sözleşmesi imzalamaları
gerekmektedir.
|