03.09.2020 19:23 |
(Üye)
|
Soru : 26/08/2020 Tarihinde MuhSgk beyanını verdik 5 adet sgk dosyamız vardı, bu dosyalardan 2 sine ait bildirgeler verilmiş oldu fakat 3 dosyaya ait bildirge soyadı vb hatalardan dolayı verilmedi.
1- Düzeltme beyanını nasıl yapabiliriz ?
2- Herhangi bir ceza söz konusu olur mu ? sgk dosyaların bir kısmı süresinde gitti bir kısmı ise yasal süresi dışında verilecek.
Cevap : 1.SGK bildirimleri bölümünde hata olması durumunda, düzeltme beyannamesi gönderilmek
istenildiğinde “Sigortalı Çalışan Bilgileri” tablosuna sadece iptal edilmek, değiştirilmek veya eklenmek
istenilen bilgiler girilmelidir. Daha önce beyan edilmiş ve düzeltme beyannamesinde de yine aynı şekilde
kalması istenilen bilgilerin “Sigortalı Çalışan Bilgileri” tablosuna tekrar yazılmasına gerek yoktur. Bu
bilgiler için tablo üzerinde yer alan “Bu döneme ilişkin önceki beyannamemde / beyannamelerimde beyan
ettiğim sigortalı çalışan bilgilerinin, aşağıdaki tabloda yapmış olduğum değişiklik ve eklemeler dışında
aynı olduğunu beyan ederim.” kutucuğunun işaretlenmesi yeterlidir.
Düzeltme işleminin sadece prim ve hizmet bilgilerine ilişkin olması, vergi kesintilerine ilişkin
düzeltme yapılmasını gerektiren bir durum olmaması halinde vergi kesintilerinin önceki beyannamede beyan
edildiği şekliyle düzeltme beyannamesinde de yer alması gerekmektedir.
Bildirim süresinden sonra gerçekleştirildiği için 1/8 oranında ipc olacaktır.
|