Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 21.09.2020 12:10 (Üye) Soru : Merhaba, Mükellefimizin Merkez ve Şube yerleri vardır.Merkez ve şube vergi daireleri de farklıdır.Merkezde çalışan yok ama şubede ise var.Biz yanlışlıkla Şube Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannemesini merkez vergi dairesine çalışanlarıyla birlikte beyannameyi verdik.Sigorta sicil numarası bilgileri doğru girildiği için şubenin bağlı olduğu sigorta müdürlüğüne sigorta primleri tahakkuk etti.Daha sonra merkezin muhtasar prim ve hizmet beyannamesini doğru şekilde sigortasız olarak düzeltme beyanı verdik ve vergi dairesine dilekçe yazıp düzeltmenin yapılmasını bilgisini verdik.Şimdi vergi dairesi ilk yanlış beyannamedeki çıkan vergileri iptal etiğinde sigorta kısmınıda iptal edebilirmi?Biz Şube vergi dairesine Muhtasar ve prim ve hizmet beyannamesini sigortalılarla birlikte tekrar bildirmeli miyiz?Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi daha yeni olduğundan vergi dairesi ve sgk müdürlüğü bu konu hakkında bilgi verememektedir?Sizden konuyla ilgili bilgi alabilir miyiz?

Cevap : Muhtasar ve prim hizmet beyannamesinde prime esas kazanç ve hizmet bilgilerine ilişkin düzeltme beyannamesi verilirken; Bütün bilgiler yeniden girilerek düzeltme beyannamesi gönderilebilir veya Sadece iptal edilmek, değiştirilmek veya eklenmek istenilen bilgiler girilebilir. Sadece iptal edilmek, değiştirilmek veya eklenmek istenilen bilgilerin girilebilmesi için düzeltme beyannamesinde yer alan “Bu döneme ilişkin önceki beyannamemde/beyannamelerimde beyan ettiğim sigortalı çalışan bilgilerinin aşağıdaki tabloda yapmış olduğum değişlik ve eklemeler dışında aynı olduğunu beyan ederim.” kutucuğunun işaretlenmesi gerekmektedir.Bu işlemi yapmanız yetrli olacaktır.
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.