Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 12.10.2020 09:09 (Üye) Soru : Sayın danışmanımız, Mükellefimiz bir şirketten yer kiralamıştı şirket de fatura kesiyordu. Ancak kira artış konusunda uzlaşmazlık çıktı.Şirketimiz kirayı kendince artırıp bankadan ödemeye devam ediyor.Fatura da gelmiyor.Bu durumda 1-Faturası gelmeyen ancak ödemesini yaptığımız kirayı giderleştirabilir miyiz? 2-Fatura kdv2li ve biz de kdv dahil ödeme yapıyoruz.Fatura gelmiyor kdv'yi indiremeyiz mi? İndiremeyeceksek kdv kısmını gidere mi yazmalıyız. 3.-Ba formuna yazılacak mı? Yazılacaksa tamamı mı yoksa kdv hariç mi? Teşekkürler.

Cevap : Kiralanan yer Aktif de kayıtlı olduğu için mal sahibi şirketin KDV li fatura düzenlemesi gerekir Fatura olmadan Gider kayıt yapılamaz. Banka makbuzun dan KDV ayrılmaz.Avans olarak kayıtlara alınır.Yapılan ödeme gider olarak kayıt edilemeyeceği için B formuna yazılmaz.
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.