Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 20.10.2020 15:52 (Üye) Soru : İyi günler üstat. 48 haneli binada dış cephe boyası, iç boyama ve muhtelif işler için müteahhit firma ile anlaşma yapılacak. Sözleşmeyi kat maliklerinin seçtiği kişiler imzalayacak. Bina yönetimi olarak kat maliklerinin namına. Ancak tahsilatı müteahhit firma direkt kat maliklerinden yapacak. Kredi kartı ve banka havalesi olarak. Müteahit firma burada düzenleyeceği faturayı her kat malikine ayrı ayrı yapacağını beyan eder. Nedeni ise tahsilatları kat maliklerinden ayrı ayrı yapmasıymış. Eğer yönetim paraları toplayıp müteahhide yönetim ödeseydi o zaman fatura yönetim adına düzenlenir iddiasında ki hukukçuları böyle bildirmiş. Bu doğru bir uygulama mıdır ? Gerçekten fatura ödemeyi yapan kat malikler adına mı düzenlenmesi gerekli ? Teşekkürler.

Cevap : Yapılan hizmet bir bütündür.Fatura Bina yönetimi adına düzenlenir.Hizmet parça parça fatura edilmez.
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.