Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 22.10.2020 09:26 (Üye) Soru : Üstadlar merhaba, şirket zor durumda olduğundan dolayı taşıt kredisini zamanında ödeyemedi ve banka ile yapılandırmaya giderek ödeme planını yeniledi,yevmiye kaydı yaparken eski krediyi kapatıp,yeni kredi tahakkukunu yaptığım zaman iki kredi ödeme planı arasında doğal olarak farklılık doğuyor.Bunu nasıl kayıt etmeliyim(tek düzen hesap planında hangi hesapta göstermeliyim) iki kredi ödeme planı arasındaki farkı vergilendirme açısından gelir veya gider göstermem açısından bir sıkıntı doğar mı?nasıl bir yol izlemeliyim.

Cevap : Bu konuda nasıl bir kayıt yapılacağı konusunda bizimde bilgimiz yoktur. Yeniden yapılandırılan kredi için Ceza gecikme faizi veya gecikme zammı ödenecek ise bunlar KKEG olarak kayıtlara alınır..Diğer kredi faizleri giderleşir.
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.