Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 16.11.2020 11:20 (Üye) Soru : Merhabalar, Mükellefimiz merkez adresini daha önce açılmış olan şubesine taşımak istemektedir. Ancak daha önce açılmış olan şubemizin ticaret odasında tescil kaydı bulunmamaktadır. Hali hazırda şubenin bir sigorta dosyası olup çalışanları bulunmaktadır. Buraya taşıma işlemi gerçekleştiğinde şube zaten merkez konumuna girecektir ancak tescili olmayan şubeye taşınıldığında sigorta dosyası nasıl olmalıdır. Şube çalışanları merkez sigorta dosyasına nakil edilerek ilerlemek mümkün müdür? Yardımlarınızı rica eder, saygılar sunarım. Teşekkürler,

Cevap : Ticaret odasının merkez nakli ile adres değişikli için yapılan işlemler;. Genel kurul Defterinde karar alınır. Genel kurul kararı, karar metni hariç Karar No, Karar Tarihi, Toplantıya katılanlar bilgileri mersis sistemine kaydedilir. Mersiste aynı il içinde olan adres değişikliği; merkez nakli bölümünden yapılmaz. Sistem kaydetmez çünkü farklı bir ildeki ticaret sicili yazmanızı ister. Dolayısıyla adres değişikliğini Değişiklik başlat menüsünden sadece adresi güncelleyip onaya göndereceksiniz. Mersis sistemine giriş e -devlet şifresiyle yada e -imzayla olacaktır. Kararı onaya yolladıktan sonra sistem size bir referans numarası verecektir. Bu referans numarasını başvuru dilekçesine ekleyip almış olduğunuz (genel kurul defterindeki) kararı noterden onaylayıp başvuru dilekçesiyle Ticaret odası temsilciliklerine başvuracaksınız. Başvurunuzun onaylanıp onaylanmadığını http://www.ito.org.tr/wps/portal/tescil-islemleri/bno adresinden sorgulayabilirsiniz.
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.