Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 22.12.2020 01:39 (Üye) Soru : Merhaba, Mali Müşavirlik hizmeti verdiğimiz iki limited şirket, 27.10.2020 tarihinde devralma şeklinde birleşmiştir. Her iki şirketin de E-Fatura kullanma zorunluluğu bulunmamaktadır. Sorum şöyle; Devralan şirket için 3 ay içinde e-fatura ve e-deftere geçme zorunluluğumuz bulunmakta mıdır? Şimdiden teşekkür ederim. Saygılarımla, Kemal Yurtseven

Cevap : Merhaba; Uygulama aşağıda belirtilen şekildedir. Mükellefiniz aşağıda belirtilen kapsamda değilse ve başkaca bir yükümlülüğü yok ise e-defter zorunluluğu olmaz. Diğer kriterlere de bakmak gereklidir iyi çalışmalar Tebliğ; e-Defter uygulamasına geçme zorunluluğu olduğu belirtilen mükellefler; tam bölünme, birleşme (devralma şeklinde birleşme ve yeni kuruluş şeklinde birleşme) veya tür (nev’i) değişikliğine gitmeleri halinde devrolunan veya birleşilen tüzel kişi mükellefler ile tam bölünme veya tür (nev’i) değişikliği sonucunda ortaya çıkan yeni tüzel kişi mükellefler elektronik defter uygulamasına geçmek zorundadır.
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.