22.12.2020 01:39 |
(Üye)
|
Soru : Merhaba,
Mali Müşavirlik hizmeti verdiğimiz iki limited şirket, 27.10.2020 tarihinde devralma şeklinde birleşmiştir. Her iki şirketin de E-Fatura kullanma zorunluluğu bulunmamaktadır. Sorum şöyle; Devralan şirket için 3 ay içinde e-fatura ve e-deftere geçme zorunluluğumuz bulunmakta mıdır?
Şimdiden teşekkür ederim.
Saygılarımla,
Kemal Yurtseven
Cevap : Merhaba;
Uygulama aşağıda belirtilen şekildedir. Mükellefiniz aşağıda belirtilen kapsamda değilse ve başkaca bir yükümlülüğü yok ise e-defter zorunluluğu olmaz. Diğer kriterlere de bakmak gereklidir
iyi çalışmalar
Tebliğ;
e-Defter uygulamasına geçme zorunluluğu olduğu belirtilen mükellefler; tam
bölünme, birleşme (devralma şeklinde birleşme ve yeni kuruluş şeklinde
birleşme) veya tür (nev’i) değişikliğine gitmeleri halinde devrolunan
veya birleşilen tüzel kişi mükellefler ile tam bölünme veya tür (nev’i)
değişikliği sonucunda ortaya çıkan yeni tüzel kişi mükellefler elektronik defter uygulamasına geçmek zorundadır.
|