Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 21.12.2020 09:47 (Üye) Soru : Merhaba Üstadım, ''Defter ve Belge Teslim Tutanağı''nın kanuni olarak bir muhafaza/saklama süresi var mı? Mesela, 2010 yılı sonu itibarı ile bıraktığım bir mükellefe ait defter ve belgeleri teslim etmiş olmama rağmen Teslim Tutanağını bulamıyorum. Aradan yaklaşık 10 yıl geçmiş. Mükellef Mahkemelik, mahkeme tanıklığıma başvurdu; Hakim defter ve belgeleri teslim ettiğime dair belgen var mı diye sordu, aradım, taradım bulamadım ve yok dedim. Mükellef sorunlu bir mükellef zaten o yüzden bırakmıştım; 2010/10 ayı itibarı ile hisse devri olmuştu, yeni hissedarlar ile çalışmak istemedim. Ayrıca14.02.2011 tarihinde bir dilekçe ile de durumu ilgilinin vergi dairesine bildirmişim, o dilekçeyi buldum. Defter Belge Teslim Tutanağını bulamıyor olmamdan dolayı bir sıkıntı yaşar mıyım ? Cevabınız için, çok teşekkür ederim. Cevabı mail adresime de gönderirseniz ayrıca memnun olurum. Saygılar,

Cevap : Burada verilen cevaplar üyenin soruda belirttiği mail adresine otomatik gönderilir.İsim ve üye numarası olmadan da İSMMMO soru cevap bölümüne kayıt edilir. Defter ve belgeler saklama yükümlülüğü Mükellefe aittir..Meslek mensuplarının böyle bir zorunluluğu olmaz. defter belge teslim tutanağının kaç yıl saklanacağı konusunda mevzuatta bir düzenleme yoktur.İspat için Gib den yaptığınız Aracılık ve sorumluluk sözleşmesinin sistemden iptal ettiğinizi belgelemeniz yeterli olacağı görüşündeyiz.
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.