Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 25.03.2021 15:29 (Üye) Soru : 4 Müşterimiz için bilgisayarda sakladığımız e defter ve berat dosyalarımız virüs nedeniyle 30-01-2021 tarihinde kaybolmuştur. veri kurtarma merkezine verdiğimiz harddiskimiz kurtarılamamış olup bunun için veri kurtarma merkezinden rapor aldık. Yeminli Mali Müşavirden özel amaçlı rapor ve kullanmış olduğumuz muhasebe programı luca için de rapor aldık. Şu aşamada bu evraklar ile birlikte vergi dairesine başvuru yapmamız yeterli midir yoksa yerel mahkeye başvurup zayi belgesi almamız gerekiyor mu. teşekkürler.

Cevap : Merhaba; ilgili durumu öncelikle Gelir İdaresi Başkanlığı'na bildirmeniz gereklidir. Elektronik Defter Verilerinin Silinmesi, Zarar Görmesi, Siber Saldırıya Uğraması Halinde Yapılması Gerekenler 1 seri nolu Elektronik Defter Tebliğinin 7. maddesinde; elektronik defter tutanlar, elektronik defterlere ait kayıtların bozulması, silinmesi, zarar görmesi, işlem görememesi halleri ile olağanüstü durumların meydana gelmesi halinde, durumu on beş gün içinde doğrudan Gelir İdaresi Başkanlığına bildirmek ve kayıtları nasıl tamamlayacağına ilişkin ayrıntılı bir plan sunmak zorundadır. Elektronik defter tutanlar, elektronik defterlerini oluşturdukları ve muhafaza ettikleri bilgi işlem sistemlerinin haczedilmesi veya bu sistemlere yetkili mercilerce el konulması halinde, durumu en geç üç iş günü içerisinde Başkanlığa bildirmek zorundadır. iyi günler dileriz
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.