Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 23.03.2021 09:35 (Üye) Soru : Merhabalar Yeni kurlan LTD Ştii olan mükellefim; Hazır Villa ve hazır ev içi dekorasyon tadilat işi yapıyor. Mükellefim malzemelerini şirket adına satın alıp tadilat işlerini yapmaktadır. Alış faturaları;boya, kapı, aksesuar, kapı kolu,perde,parke,fayans...vb oluşmaktadır.Hangi hesapları kullanmalıyım? Alış ve satış faturaları yevmiye kayıtları nasıl olmalıdır. satış faturasına açıklama nasıl yazılmalıdır? teşekkürler

Cevap : TDHP kurallarına göre defter tutulur ,Kurala göre; Alınan malzemeler 150 hesaba kayıt edilir Hizmet satışı ve uygulaması olduğu için gider hesaplarından 740-760-770-780 hesaplar kullanılır (Dönem sonlarında yansıtma hesapları kullanılacaktır) Satış da da 600 hesap kullanılır. Satış faturasına ise yapılan işin mahiyeti ne ise o yazılır.Bu konuda belirlenmiş bir kural olmaz. Detay bilgi için TDHP işleyişi ve sektörsel uygulamaları konusunda yayımlanmış Kitap ve makaleleri inceleyiniz Burada Sektörün muhasebe işleyişi hakkında onlarca sayfa izahat yapmamız gerekir..
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.