Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 19.04.2021 14:00 (Üye) Soru : İyi günler, ltd.şti. olan firmamız işyeri olarak kullanmış olduğu dairenin mülkiyetini kendi üzerine almıştır. Bununla ilgili bir kaç sorum olacak.1- bu alış işleminin muhasebe kaydı ne şekilde olacak, 2- bu dairenin geçici vergi dönemlerinde amortisman hesaplaması nasıl olması gerekiyor,3- yine bu alışla ilgili ba formunda bildirim yapmamız gerekiyor mu. Bu konuda bilgi alabilirmiyiz. İyi çalışmalar.

Cevap : KENDİ ÜSTÜNE alan Şirket mi? Şirket ise 252 (B) 100-102- (A) İndirilecek KDV var ise 191(B) olarak kayıt yapılır.Aktife alındığı tarih den itibaren Yıllık % 2 amortisman ayrılır. (geçici vergi dönemlerinde aylık hesaplanır) Alınan G.menkul elbette b formu ile bildirilir.
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.