Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 26.05.2021 09:56 (Üye) Soru : Selamlar Bir müşterim facebook üzerinden yaptığı reklamlar için bir bedel ödemekte ve bu bedeller için facebook tarafından şirketimize fatura düzenlemektedir. Düzenlenen bu faturalarda facebook’un Türkiyede vergi mükellefi olduğu ve vergi numarasının olduğu görülmüştür. Kdv indirim konusu yapılabilir mi? Yapılırsa 2 nolu kdv beyannamesinde beyan edilmeli midir? Muhtasar beyannamesinde Stopaj kesintisi olmalı mıdır? Bir de aslında faturanın ticari reklam özelliği taşımasından dolayı tevkifatlı kdv uygulanması gerekmez miydi?

Cevap : Faturayı düzenleyen firma Türkiye de mükellef ise ve Faturada KDV hesaplanmış ise (2) nolu KDV beyannamesi verilmez.Ticari reklam kapsamındaki işler kapsamımda ise KDV tevkifatı Faturayı düzenleyen faturada gösterecektir.Fatura yurt içinden düzenlenmiş ise GV stopajı olmaz. TİCARİ REKLAM Tebliği de aşağıdaki tanımlama yapılmaktadır. 2.1.3.2.15.2. Kapsam Ticari reklam, ticaret, iş, zanaat veya bir meslekle bağlantılı olarak; bir mal veya hizmetin satışını ya da kiralanmasını sağlamak, hedef kitleyi oluşturanları bilgilendirmek veya ikna etmek amacıyla reklam verenler tarafından herhangi bir mecrada yazılı, görsel, işitsel ve benzeri yollarla gerçekleştirilen pazarlama iletişimi niteliğindeki duyurulardır. Tevkifat kapsamına, mal veya hizmetlerin tanıtım ve pazarlamasına yönelik her türlü ticari reklam hizmeti alımları (reklama ilişkin danışmanlık, reklamın planlanması, reklam içeriğinin hazırlanması ve tasarımı, reklamın yayımlanması gibi reklama yönelik hizmetler dahil) girmektedir. Buna göre, KDV mükellefleri ve belirlenmiş alıcılar tarafından, mal veya hizmetlerin tanıtım ve pazarlamasına yönelik her türlü ticari reklam hizmeti alımlarında (reklama ilişkin danışmanlık, reklamın planlanması, reklam içeriğinin hazırlanması ve tasarımı, reklamın yayımlanması gibi reklama yönelik hizmetler dahil) (3/10) oranında KDV tevkifatı uygulanacaktır.
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.