Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 25.07.2021 14:23 (Üye) Soru : Sayın Danışman, yakın zamanda bir soru sordum. Sanırım yanlış anlaşıldı. "Defter Beyan Sistemi"ne tabi bir mükellefime ait 04/2021 ayına ait MUHSGK gönderdim. Vergi kısmı onaylandığı halde SGK kısmı onaylanmadı. Bu SGK kısmını Yasal Süresi Dışında , yani gecıkmeli olarak göndermek istiyorum. Daha önce bana V2'den gönderebileceğimi yazdınız. İşletme Hesabına Göre defter tutan ve Defter Beyan Sistemine tabi mükellefler V2'den APHB göndermiyor. Defter Beyan Sisteminden nasıl göndereceğim konusunda yardımcı olmanızı rica ediyorum. Iyı Çalışmalar. İyi Bayramlar. Remzi AYAN

Cevap : Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesinin SGK Bildirim tablosunda hata veya noksanlık olması durumunda “Sigortalı Çalışan Bilgileri” tablosuna sadece iptal edilmek, değiştirilmek veya eklenmek istenilen bilgiler girilmelidir. Daha önce beyan edilmiş ve düzeltme beyannamesinde de yine aynı şekilde kalması istenilen bilgilerin “Sigortalı Çalışan Bilgileri” tablosuna tekrar yazılmasına gerek yoktur. Bu bilgiler için tablo üzerinde yer alan “Bu döneme ilişkin önceki beyannamemde / beyannamelerimde beyan ettiğim sigortalı çalışan bilgilerinin, aşağıdaki tabloda yapmış olduğum değişiklik ve eklemeler dışında aynı olduğunu beyan ederim.”kutucuğunun işaretlenmesi yeterlidir. Düzeltme beyannamesinin sadece SGK Bildirim tablosuna ilişkin olması durumunda vergi kesintilerine ilişkin düzeltme yapılmasını gerektiren bir durum olmaması halinde vergi kesintilerinin önceki beyannamede beyan edildiği şekliyle düzeltme beyannamesine dahil edilmesi gerekmektedir.
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.