05.08.2021 09:32 |
(Üye)
|
Soru : Merhabalar,
Ticari Kazançtan dolayı Gelir Vergisi mükellefi olan 2019 yılında mükellefiyetini kapatan bilanço esasına tabi gelir vergisi mükellefi 7326 sayılı kanun kapsamında 2018 yılı için Kdv ve Gelir vergisi artırımı yapmak işitiyor bizden beyannameyi vermemizi istedi bu durumda beyanname göndermek için e beyanname aracılık sözleşmesi mi yapmamız mı gerekir. Beyannameyi verdikten sonra hemen iptal etmemiz mi gerekir, böyle yapmamız durumunda bir sorumluluğumuz olur mu ? vergi iletişim merkezi 7326 sayılı kanun kapsamında bu şekilde gönderilen beyannameler de hata mesajı alındığını söylediler elektronik ortamda mı göndermeliyiz, elden de vergi dairesine verilebilir mi ?
Saygılarımla
Cevap : ARACILIK SÖZLEŞMESİ yapılarak matrah artırımı yapılır. İptal etmenize gerek yok Aracılık sözleşmesi ile ancak bir beyanname gönderilir ve otomatik olarak sistem kapanır.Elden beyanname verilmez Teknik sıkıntı için GİB e beyan bölümü ile görüşünüz.
|