22.09.2021 12:27 |
(Üye)
|
Soru : Firmamıza ait gezici servisimiz belirli periyotlarda Mağazalardaki aydınlatma ekipmanlarında olan arızaların giderilmesi maksadıyla servise çıkıyorlar.Arızalı olan aydınlatma ürünlerini garanti kapsamında değiştiyorlar.Stoklarımızdan çıkan bu ürünler firmamızın maliyetlerine yansıtılması ve stoklarımızdan düşülmesi maksadıyla nasıl bir yol izleyebiliriz. Fatura düzeni ve muhasebe kaydı nasıl olmalıdır.
Cevap : Değiştirilen parçalar için fatura düzenlenip bedeli tahsil edilmiyor ise ; Alınan parçalar gider(maliyet) olarak kayıtlara alınır. Firma kendi kendine fatura düzenlemez.
Malzeme alışı için ;
150 (B) 191 (B) 102 (A)
Gider veya maliyet için;
740 (B) 150 (A)
|