01.12.2021 14:22 |
(Üye)
|
Soru : Sayın Danışman,
Kovid-19 Sebebiyle 02-15/Ekim Tarihlerinde istirahat alan işçi için muhasebeye bilgi verimemiştir.
Bu sebeple işçi, Ekim ayı bordrosunda
30 gün üzerinden prim tahakkuk ettirilmiştir.
Şimdi(30 Kasımda) durum bize
bildirildi.
SGK Rapor sstemine giriş yapıp ,
"02-15 Ekim tarihlerinde çalışmamıştır" diyerek onay verebilirmiyiz.?
Yada vermelimiyiz?
İşveren açısından cezai müeyyidesi olurmu.?
Raporu sisteme girmemek idari para cezası gerektiriyor zaten.
Saygılar...
Cevap : İşverenin İşe gelmeyen işçinin raporunu meslek mensubuna bildirmesi gerekir. Sistemde rapor var ve onayladıysanız çalışmadığına dair bildirim girişi için dilekçe ile düzeltme yapmanız gereklmektedir.
|