24.12.2021 15:36 |
(Üye)
|
Soru : Merhabalar,
Firmamız E-Defter firmasıdır. 30.11.2021 tarihinde defter beratlarımız Gelir İdaresi Başkanlığına gönderildi. İlgili dönemler kapatıldı. 01.12.2021 tarihinde tarafımıza 30.07.2021 tarihine ait Tevkifatlı alış faturası ulaştı.
Firmamız KDV 1 ve KDV 2 Beyannamelerinde düzeltme verecektir. Fakat E-Defter firması olmamız nedeni ile geriye dönük işlem yapamamaktayız.
Tarafımıza yeni ulaşan tevkifatlı faturayı 01.10.2021 tarihinde kayıtlara alarak 2021/Temmuz dönemi KDV Beyannamesi düzeltmesi mi vermeliyiz?
Defter beratları Gelir İdaresi Başkanlığına gönderildiği için izlememiz gereken farklı bir yol haritası var mıdır?
İyi çalışmalar
Cevap : Merhaba;
geçmiş dönem faturasını kayıtlarınıza alacaksanız, beyannamelerin düzeltilmesi gerekli. Ardından gönderilmiş olan berat dosyalarının silinip yeniden yüklenmesi için durumunuzu arz eden bir dilekçeyi Gelir İdaresi Başkanlığı'na sunmanız gerekiyor. Başkanlıktan gelecek bilgi doğrultusunda berat dosyalarınız silinebilecektir. Onay almanız gerekli öncelikle. Sonrasında yeni berat dosyaları hazırlanığ GİB'e müteselsilen gönderilir
iyi günler
|