Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 06.12.2021 11:37 (Üye) Soru : Merhabalar Limited şirket işyerini gerçek şahıs olan birinden kiralamıştı. Kasım ayında kira bedeli aylık net 4000 TL oldu. Bu durumda 5000 TL olan brüt kirasını BA da bildirmemiz gerekir mi? Bildirim yaparken dekont bilgilerini mi yazmalıyız yoksa gider pusulası mı düzenleyerek bildirmeliyiz. Şimdiden teşekkürler, kolaylıklar dilerim.

Cevap : Ba formuna yazılacak Dekont bilgisi yazılması yeterlidir.VUK’un 234 üncü maddesinde Yapılan düzenleme ile, gider pusulasının düzenlenme zorunluluğunun bulunduğu durumlara açıklık getirilmekte ve belgenin düzenlenme süresinin de 7 gün olduğu açık bir şekilde ifade edilmektedir. Ayrıca, maddede öngörülen hallerde banka, ödeme kuruluşu ve PTT tarafından düzenlenen belgeler (dekont, alındı vb.) ile bu Kanun uygulamasında belge düzenleme yükümlülüğü bulunmayan kamu kurum ve kuruluşlarının tabi oldukları diğer ilgili mevzuat dahilinde düzenledikleri belgeler gider pusulası yerine kabul edilmekte ve bu hallerde mükellefler tarafından ayrıca gider pusulası düzenlemeyecektir. (7338 SK Md.23 )
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.