15.03.2022 12:40 |
(Üye)
|
Soru : Merhaba Sayın Üstadlar,
Firmamız Fransa'daki bir firmadan malzeme alıp Amerika'ya transit ticaret olarak satış yapacaktır.
Ancak Amerika'daki firmanın Türkiye'deki şubesi faturanın Türkiye'deki firmaya düzenlenmesini ve ödemeyi kendisi yapmak istemektedir.
Muhasebe açısından;
1.Transit ticarete ait bu satışın faturası Türkiye'ye düzelenip,ödemesi Türkiyeden alınabilir mi?
2.Hiçbir gümrük işlemi olmadan Amerika'daki firmaya fatura düzenlenip ödemesinin de Amerika'dan gelmesi gerekir değil mi?(Fatura Amerika'ya düzenlensin, ödeme Türkiye'den yapılacak diyorlarmış)
3.Amerikaya transit ticaret faturası düzenlerken nelere dikkat etmeliyiz?
Cevap : Fatura Amerika'daki merkeze düzenlenmesi gerekir. . Ödemenin Türkiye deki, şubeden yapılmasının bir sakıncası yok.
|