Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 30.09.2022 15:15 (Üye) Soru : Merhaba, Bir şirketin merkezinden şubesine mal faturası düzenlemesi durumunda merkez için gelir oluşmaktadır. Şube ise diyelim ki bu malı hemen satmıyor. Bu durumda şirket için gelir ve gider veya maliyet kavramını nasıl değerlendirmek gerekiyor acaba? Bu tarz konularla ilgili bir kaynak var mıdır acaba?

Cevap : Merkez den şubeye fatura düzenlenmez.Sadece sevk irsaliyesi düzenlenir. Mal ;Şubeden satılması halinde şube alıcıya fatura düzenler.Düzenlenen fatura merkez tarafından defter kayıtlarına alınır.
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.