23.12.2022 12:17 |
(Üye)
|
Soru : Merhaba,
10/2022 dönemi SGK bildirgesini 1003A kodlu muhtasar beyanname ekinde, yasal süresi dışında verdik. Ancak yüklediğimiz SGK dosyasında "yasal süresinde" seçeceği kalmış. Bu nedenle muhtasar beyannamemiz onaylanmışken, SGK bildirgemiz hatalı olarak sistemde kaldı. Bağlı bulunduğumuz Sosyal Güvenlik Merkezini aradık, ancak bunu düzeltmeye kendilerinin yetkilerinin olmadığını bizim düzeltme yapmamız gerektiğini söylediler. Bu bildirgenin nasıl düzeltilebileceği konusunda yardımcı olabilir misiniz?
Teşekkürler.
Cevap : SGK bildirimleri bölümünde hata olması durumunda, düzeltme beyannamesi gönderilmek istenildiğinde “Sigortalı Çalışan Bilgileri” tablosuna sadece iptal edilmek, değiştirilmek veya eklenmek istenilen bilgiler girilmelidir. Daha önce beyan edilmiş ve düzeltme beyannamesinde de yine aynı şekilde
kalması istenilen bilgilerin “Sigortalı Çalışan Bilgileri” tablosuna tekrar yazılmasına gerek yoktur. Bu bilgiler için tablo üzerinde yer alan “Bu döneme ilişkin önceki beyannamemde / beyannamelerimde beyan
ettiğim sigortalı çalışan bilgilerinin, aşağıdaki tabloda yapmış olduğum değişiklik ve eklemeler dışında aynı olduğunu beyan ederim.” kutucuğunun işaretlenmesi yeterlidir.
|