Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 26.01.2023 13:15 (Üye) Soru : merhaba kolay gelsin Birkaç kısa sorum var: 1-Ltd şti'de Genel kurul toplantı ve müzakere defteri ile,Müdürler kurulu karar defteri arasında ne fark var? 2-Bunlar kullanılmamış olsada bu ay içinde tasdik edilmeleri gerekirmi? 3_Geçmiş yıllarda tasdik edilmiş ve halen kullanmakta olduğumuz karar defterlerinin bu ay tasdik edilmesi gerekirmi? 4-Aralık ayında işyerine ait kamyoneti sattık.Fakat kağıt fatura kestik. Şimdi yani bu ay ,Aralık ayına e arşiv fatura kesersek yine ÖUCZ uygulanırmı?

Cevap : 1-LİMİTED ŞİRKET MÜDÜRLER KURULU KARAR DEFTERİ (Bu defterin tutulması zorunlu değildir.) Bu defteri tutmak istemeyenler; Limited şirkette aldıkları kararları genel kurul toplantı ve müzakere defterine kaydetmek zorundadırlar. Limited şirketlerde müdür veya müdürler kurulunun şirket yönetimi ile ilgili olarak aldığı kararlar genel kurul toplantı ve müzakere defterine kaydedilebileceği gibi ayrı bir müdürler kurulu karar defteri de tutulabilir. , Müdürler kurulu karar defterinin tutulması halinde açılış ve kapanış onayları dahil olmak üzere yönetim kurulu karar defterine ilişkin hükümler uygulanır. Kararların genel kurul toplantı ve müzakere defterine kaydedilmesi halinde Ticari Defterler Tebliğinin 10 uncu maddesinin ikinci fıkrasında belirtilen hususların yazılması zorunludur. Ayrı bir müdürler kurulu karar defteri tutulması halinde müdür veya müdürler kurulu kararları genel kurul toplantı ve müzakere defterine kaydedilemez. 2-3- A.Ş. Yönetim kurulu karar defterinin Kapanış tasdiki 31 Ocak tarihine kadar yapılacak. (Hiç kullanılmamış olsa da) 4- 26 Ocak 2023 de aralık ayına e-arşiv fatura düzenlenmez.
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.