Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 10.02.2023 11:59 (Üye) Soru : Sayın İlgili; Brüt kira ödemeleri 5.000,00 TL ve üzeri olduğu zaman BA formunda bildiriyoruz. Bazı banka dekontları DEKONT olarak geliyor. Bazı bankaların dekontları ise E-DEKONT olarak geliyor. Maliye E-DEKONT olanların BA formunda bildirilmesine gerek yok cevabı vermektedir. Sadece DEKONT olanları ise BA formunda bildiriyoruz. Sorum şudur; DEKONT ve E-DEKONT belgesini en nihayetinde mükelleflerim değil bankalar buna karar veriyor. Yani belge düzenleri otomatik olarak bankalardan farklı şekillerde geliyor. Bunun nedeni nedir?.. Bankalardan sağlıklı bir cevap alamadık. Sonuç olarak DEKONT olarak gelen bir kira ödemesini BA 'da bildirdikten sonra bu belgenin daha sonrasında arka planda E-DEKONT olduğu gibi durum ortaya çıkabilir mi?.. E-DEKONTLARDA GİB 'in logosu, barkod ve e-dekont ibaresi vardır. DEKONT olanlarda ise bunlar yoktur. BA formu için doğru karar ne olmalıdır?.. teşekkür ederim.

Cevap : Bankaların dekont veya e-dekont ayrımını nasıl yaptığı konusunda bizimde bilgimiz yok. Sizin de belirtiğiniz gibi e- dekontlar B formuna yazılmaz. Ancak dekont yazan belgeler B formuna yazılacak.
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.