21.02.2023 14:19 |
(Üye)
|
Soru : Sayın danışman limited şirketin iki gerçek kişiye ve ayrı banka hesaplarına ödenen brüt kira tutarının 5.000,00 TL.geçmesi halinde ba formuna yazılmalıdır cevabınıza istinaden; tebliğdeki ifade ise şöyledir
Bilanço esasına göre defter tutan mükelleflerin, bir kişi veya kurumdan (KDV hariç) 5.000 TL ve üzerindeki mal veya hizmet alımlarını, "Mal ve Hizmet Alımlarına İlişkin Bildirim Formu (Form Ba)" ile bildirilir denilmektedir. Açıkçası bildirim yapılmalı mı yada yapılmamalı mı ikilem yaratmaktadır. Teşekkür ederiz.
Cevap : Okuduğunuz tebliğde ORTAKLIK DAN BAHSEDİLMİYOR. Kira giderini ikiye bölerek muhasebe kaydı yapmıyorsunuz. Bize göre size verdiğimiz cevaba göre işlem yapılır. Bu bir yorumdur. Resmi görüş için gib den özelge alınız. Diğer taraftan ödemler için Bankadan "e-dekont" almanız halinde hiç SORUN VE İKİLEM YAŞAMAZSINIZ.
|