30.03.2023 10:45 |
(Üye)
|
Soru : Merhaba;
Yetkilisi olduğum firma Teknopark bölgesinde faaliyet göstermek için şube açılışı yaptık ve İTO'ya evrakları teslim ettik. bir kaç tane sorum var;
1- Şube açılışı için İTO' ya bildirdiğimizden dolayı artık vergi dairelerine bildirim yapılması zorunluluğu kaldırılmıştır. Bu nedenle biz şubeyi serbest bölgede açacağımız için hem faaliyeti farklı olacağından hem de vergiden birçok istisna olacağından vergi dairesine tekrar bildirmek zorunda mıyız? Kısacası süreç nasıl işler.
2- Şube adına fatura düzenlemek istiyoruz. Süreç nasıl işler?
3- Sgk tarafının süreçleri hakkında bilgi almak istiyorum. Müracaat aşamaları vs.
4- Beyan süreçleri hakkında bilgilendirmek istiyorum. Özellikle bdp kısmında kullanacağımız alanlar nelerdir?
Teşekkür ediyorum
Cevap : 1-Konu hakkında VD bilgi vermeniz gerektiği görüşündeyiz. Bürokratik işlemler konusundan bilgimiz yok. İlgili VD ile görüşünüz.
2-Şuben fatura düzenlenmesinin özel bir işlemi yok. Fatura düzenlenebilir.
|