Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 14.04.2023 12:35 (Üye) Soru : Gayri menkul danışmanlığı yapan bir ltd. şti. ile sözleşme imzalandım. Kayıtlarına baktığımda 2022 yılında firma tam mükellef bir firma ile franchise sözleşmesi imzalıyor. bedelini nakit ve senet vererek yapıyor. Fatura düzenlenmiyor. faturalar 2023 yılında gelmeye başlıyor. 1- 2022 yılında sözleşme imzalandığında ki kayıt nasıl olacak 2- 2023 yılında faturalar gelmeye başladığında ki kayıtlar nasıl olmalı 3- Amortisman durumu nasıl olmalı

Cevap : 1-Olmayan faturanın kaydı yapılmaz. 2-Alıanan faturalar TDHP kurallarına göre kayıt yapılır Burada kayıtların tek tek yazılması söz konusu olamaz. 3-ATİK ler için Amortisman listesindeki faydalı ömür ve oranlara göre amortisman ayrılır.
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.