Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 24.04.2023 16:30 (Üye) Soru : Merhaba, 2022 yılında bir firma ile mali müşavirlik anlaşması yaptım ve defterini tutmaya başladım. İlk konuşmamızda firmanın fazla bir işi olmadığı rutin işleri olduğu söylendi. Ancak firmayı aldığımdan beri geçmiş dönemlere ait (2016-2017-2018-2019-2020-2021 yılları) sgk ve verg incelemesine giriyor. Ayrıca firmanın davalık alacakları var, geçmiş dönemlere ait defterler faturalar,muavinler isteniyor. Bu dönemlerin defterini ben tutmadım, benim yerim avcılar da firma mecidiyeköyde. Benim için baya bi vakit kaybı oluyor. Bu evrakları temin etmek zorunda mıyım?

Cevap : Böyle bir zorunluluğunuz Yok. İlgili yıllar defter ve belgelerini önceki meslek mensubu tutanak ile mükellefin kendisine teslim etmesi gerekir. Vergi İncelmesine Defter ve belgelerin ibrazını Mükellefin kendisi yapar.
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.