Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 23.05.2023 11:17 (Üye) Soru : Merhabalar, bir limited şirket kuruluşu gerçekleştirdim. Şirket, mevcut Türk çalışanını yurtdışında gerçekleştireceği iş için, Türkiye'deki şirketinden bağımsız bir yurtdışındaki şirkette çalışmaya göndermek istiyor. Yani yurtdışına çalışan personelin istihdamını sağlayarak geçici veya daimi iş sözleşmesine bağlı olarak orada çalıştırmak istiyor. Böyle bir durum karşısında uyulması gereken yükümlülükler nelerdir? Harcırah uygulaması yapılmalı mıdır? Yardımlarınızı bekliyorum. Teşekkür eder iyi çalışmalar dilerim.

Cevap : Yurt dışına geçici görevle işçi gönderilmek istenildiğinde bunun için yapılan işin konusu Türkiye’deki işyerinin faaliyet konusu ile aynı ya da benzer olmalıdır. Uzun süreli çalışmalar için geçici görevlendirme yapılmaması gerekir ve bunun yazılı olması gerekir. Çalışan için yurt dışında çalışma izni alınması durumunda geçici görevlendirme yapılamaz. Görevlendirme durumunda işçinin bildirimleri eskisi gibi devam edecektir. İkili anlaşma olan ülkelere göndermeden önce işyerinin bağlı bulunduğu SGK İl Müdürlüğü veya merkez Müdürlüğünden sağlık belgesi alınması gerekir. İşçinin yurt dışında bulunduğu esnada hastalanması durumda gerekli tedavilerin yapılması için bu gereklidir. Ayrıca işçiye geçici görev yazısının düzenlenmesi gerekmektedir.İşçinin sözleşmesinde yurt dışında görevlendirmesi hususunun ekli olması yada görevlendirmeyi işçinin kabul ettiğine dair bir yazılı belgenin olması gerekmektedir.
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.