26.06.2023 08:44 |
(Üye)
|
Soru : merhaba, E-Deftere tabi LTD ŞTİ yiz. bulundugumuz yerde kiracıyız. işyerimizi yine kiracı olacagımız başka bir yere taşıyoruz. taşınacagımız yerin bakım-onarım - tadilat ve dekorasyon işlemlerinin yapımının tamamını, ANAHTAR TESLİM olarak bir mimarla anlaştık. Mimar kiracı olarak taşınacagımız yeni yerin tüm işlemlerini ( örnegin badana - boya - fayans - elektrik tesisatı - su tesisatı - yer döşeme seramik cila - elektrik tesisatı - aydınlatmalar - banyo mutfak dolapları , müşteri danışma karşılama bölümü vb. gibi işlemleri) kendisi yapıyor. bize işyerini herşey hazır, anahtar teslim olarak verecek. 1 - tüm bu işlemler icin, mimar ile , iş bitiminde ödemek kaydıyla, yaklaşık 850.000-TL + KDV ye anlaşıldı. biz mimarın bize kesecegi faturayı direkt gider olarak gösterebiliyormuyuz ? 2 - biz mimarın düzenledigi bu faturayı hangi hesaplarla kayıtlarımıza almalıyız ? tesekkurler
Cevap : Yapılan işler faturada ayrı ayrı belirtilmesi gerekir. Demirbaş olarak tanımlanan harcamalar 255 hesaba ,diğer harcamalar ve işçilik giderinin tamamı gidere olarak yazılır.
|