08.08.2023 12:54 |
(Üye)
|
Soru : 1.Soru: Personeli Hafta sonu tatillerinde çalıştırdığım durumlarda personele ödeyeceğim ücret nedir yada izin gün olarak tahakkuk edebilir miyim.
1.Soru: Personeli Resmi tatillerinde çalıştırdığım durumlarda personele ödeyeceğim ücret nedir yada izin gün olarak tahakkuk edebilir miyim.
Cevap : 4857 Sayılı İş Kanunu’nun 46. maddesine göre, “çalışılmayan hafta tatili günü için işveren tarafından bir iş karşılığı olmaksızın o günün ücreti tam olarak ödenir”. Yani, aynı ulusal bayram ve genel tatil gününde olduğu gibi, işçinin hafta tatili gününde çalışmadan dahi 1 günlük ücret alacağı oluşmaktadır.
hafta tatilinde tatil yapmayıp çalışan işçiye 1 günlük ücretinin üzerine yüzde elli zamlı günlük ücreti olan 1.5 günlük ücrette eklenerek toplamda 2.5 günlük ücretin ödenmesi gerekir.
|