30.01.2024 10:42 |
(Üye)
|
Soru : Yurtdışındaki projede çalıştırılmak üzere gönderilen personeller için SGK girişi ve maaşı Türkiye'de gözükecektir. (ana firma da SGK girişi yapmaktadır.)
Özetle: Personellerimizi Türkiye'de İşkur'a bildirim yapılmasına gerek var mıdır? Varsa ne gibi prosedürler uygulamamız gerektiği konusunda bilgi vermenizi rica ederiz.
Cevap : İŞVERENLER TARAFINDAN GEÇİCİ GÖREVLE YURT DIŞINA GÖNDERİLEN İŞÇİLER İÇİN;
1- İşyerinde çalışan sigortalıların işverenleri tarafından geçici görevle yurt dışına gönderilmeleri, 5510 sayılı Kanun’un 10. maddesine göre 4. maddenin (a) bendinde sayılan sigortalıların işverenleri tarafından geçici görev ile yurtdışına gönderilmeleri, (c) bendinde sayılan sigortalıların mevzuatlarında belirtilen usule uygun olarak yurt dışına gönderilmeleri veya (b) bendinde sayılanların sigortalılığa esas çalışması nedeniyle yurt dışında bulunmaları halinde, bu görevleri yaptıkları sürece, sanki Türkiye’de çalışıyormuş gibi sigortalıların ve işverenlerin sosyal sigortaya ilişkin bütün hak ve yükümlülükleri aynen devam eder. Ancak mevzuatta geçici görev süresinin ne kadar olabileceğine ilişkin açık bir hüküm bulunmamaktadır.
2- Geçici görevle yurtdışına gönderilenler (sigorta primleri buradan yatırıldığı için) ve bunların bakmakla yükümlü olduğu aile üyeleri sağlık, sosyal güvenlik, emeklilik ve diğer haklardan geçici görev süresince aynen yararlanmaya devam edecektir.
|