Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 13.05.2024 10:26 (Üye) Soru : merhaba mükellefle aramızda anlaşmazlık çıktı defterlerin teslimi ile ilgili onlardan talep geldi (07.05.2024 tarihinde), defter teslim almaya yeni anlaştıkları meslek mensubu personeli ile gelip alacaklarını email de yazdılar,cevaben gelip alabileceklerini yazdım fakat randevulaştığımız tarihde gelmediler (şirket ile uzak bağlantı yöntemiyle onların server ındaki muhassebe programını kullanıyordum. bu bağlantı ile ilgili şifreleri iptal ettiler, bağlanamıyorum ocak şubat mart 2024 kdv beyannamelerini sgk bildirgelerini ben hazırladım 17.05.2024 geçici vergi beyan son tarihi, bu dönemde de vergi tahakkuku sözkonusu olacak 1- defter teslimi ile ilgili ne yapmalıyım , defterleri teslim almaları için ve yaklaşan geçici beyan tarihini belirterek noterden ihtarname göndermem uygun olurmu, özellikle 1.dönem geçici beyanı ile ilgili sorumluluğu nasıl üzerimden devredebilirim noter tebligatından sonra da defterleri almazlarsa defter belge teslimini nereye yapabilirim 2- bu şekilde defterleri teslim almayıp, geçici beyan tarihini geçirerek 1.dönem için tahakkuk edecek vergi ziyaı cezası ile ilgili bana rücu edebilirlermi yardımlarınız için teşekkür ederim

Cevap : mail ile haberleş değil de size daha önce bildirdiğimiz gibi işlemler noter vasıtası ile yapılması gerekir. Noterden tebligata rağmen defter ve belgeler Müşterinin VD teslim edilir (bu konuyu noter ihbarında belirtiniz.
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.