30.07.2024 16:47 |
(Üye)
|
Soru : Merhaba,
1-Apartman içerisinde bir daire ofis olarak kullanılabilir mi ? Eğer hayır ise ; apartman sakinlerinin onayı alınarak böyle bir süreç başlatılabilir mi ?
2-Yaşadığımız daire'yi ofis olarak kullanabiliyor muyuz ?
Bildiğim kadarı ile ikisi deçok mümkün değil, yine de yanlışlık olmaması adına, bilgilerinizi ve desteklerinizi rica ederim.
Saygılarımla.
Arz ederim.
Cevap : 1-Apt. İçindeki dairede ikamet etmeksizin sadece mesleki faaliyet yapılır. İzin alınması gerekmez.
30/04/2013 Tarih ve 28633 sayılı Resmi Gazete de yayımlanan 6460 Sayılı Kanunu 9. maddesi ile 3568 Sayılı Meslek yasamızın 45. maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“ 23/6/1965 tarihli ve 634 sayılı Kat Mülkiyeti Kanununa göre ana gayrimenkulün mesken olarak gösterilen bağımsız bölümlerinde kat maliklerinin izni ve benzeri şartlar aranmaksızın serbest muhasebeci mali müşavirlik veya yeminli mali müşavirlik faaliyetlerinde bulunulabilir. Bu konuda, yönetim planındaki aksine hükümler uygulanmaz.”
2-İkakmet edilen yer aynı zamanda büro olarak kullanılmaz.
SERBEST MUHASEBECİ MALİ MÜŞAVİR VE YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLERİN ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK
RESMİ GAZETE 03/01/1990 20391
Büro Edinme Zorunluluğu
Madde 14 -
Her meslek mensubu meslekî faaliyetine başlamadan önce bağlı olduğu oda bilgisinde iş yeri açmak zorundadır.
Büro standartları ve buna ilişkin usul ve esaslar Birlik Genel Kurulu'nda belirlenir. Açılan işyerleri bağımsız büro şeklinde olup, başka bir serbest meslek faaliyeti veya ticarethane ile iç içe olamaz. Meslekî faaliyetler aynı zamanda ev olarak kullanılan ikametgâhlarda yürütülemez. Bir meslek mensubunun birden fazla bürosu olamaz. Birlikte çalışan meslek mensupları da ayrı büro edinemezler
|