09.09.2024 14:37 |
(Üye)
|
Soru : Merhaba,
Müşavirliğinizi yaptığımız ve bilgisini vererek sözleşmesini feshettiğimiz müşteri, ofisimizden defterlerini almaktan imtina etmektedir. Kendisinden sağlıklı bilgi alamadığımız için şu durumda da sözleşme dönemine ait beyanlarını vermeye taraf ve razıda değiliz. Tarafımızdaki belgeleri meslek odamıza teslim etmemiz mümkün müdür ?
Kolaylıklar dileriz.
Cevap : Odan böyle bir görevi Yok .
DEFTER VE BELGELRİN İADESİ
SM, SMMM VE YMM ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK
R. Gazete No. 20391
R.G Tarihi: 3.1.1990
Defter ve Belgelerin Saklanması ve İadesi
Madde 27 - Meslek mensupları kendilerine tevdi edilen defter ve belgeleri işlerinin gerektirdiği süre içinde iyi niyetle muhafaza etmek ve işin bitiminde iade etmek zorundadırlar. Şu kadar ki, defter ve belgelerin geri alınması, sahibine yazı ile bildirilmiş olduğu hallerde saklama mükellefiyeti bildirme tarihinden itibaren bir ay içinde sona erer. İşin bitiminden itibaren bir ay içinde sahipleri tarafından alınmayan defter ve belgeler bir yazı ile ilgililerin bağlı olduğu vergi dairesine teslim edilir.
|