16.10.2024 12:40 |
(Üye)
|
Soru : Müşterimiz olan 2 adet apartman yönetimi mevcuttur. Bunların Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesini gönderirken şu uyarıyı alıyoruz. ‘’TÜRMOB Hizmet Sözleşmesi bilgileriniz Başkanlığımız sistemlerinde yer alan elektronik beyanname aracılık ve sorumluluk sözleşmesindeki hizmet sözleşmesi tarihi ve hizmet sözleşmesi numarası ile eşleşmemektedir. Lütfen güncelleyiniz. ‘’
BU APARTMAN MÜŞTERİLERİMİZİN DEFTERLERİNİ BİZ TUTMUYORUZ. SADECE BEYANNAMESİNİ GÖNDERİYORUZ. Bu sebeple en başından beri bu iki müşterimizle aramızda internet ortamında düzenlenen bir TÜRMOB Hizmet Sözleşmesi bulunmamaktadır. Defter türünü giremediğimizden Hizmet Sözleşmesini manuel olarak bir yere bildirmeksizin kağıt ortamında düzenliyoruz. Nasıl bir yol önerirsiniz?
Cevap : Kağıt ortamın da beyanname verilmez. Apt. Yönetimleri ile defter tutma sözleşmesi yapmanız. gerekir.
|